Proč právě k nám?

Záleží nám na rozvoji vašich dětí. Naše školka vyniká kvalitní výukou, podnětným prostředím a individuálním přístupem.

Charakteristika školy

Zřizovatelem Mateřské školy Svitavy, Větrná 11 je město Svitavy.

Mateřská škola se nachází v centru stále se rozrůstající bytové zástavby. V těsné blízkosti je postavena ZŠ, se kterou udržujeme dobré vztahy a spolupráci a přechod do ní pak není pro děti velkým problémem.

Školku obklopuje velká zahrada, která umožňuje hry a sportování, ale i ekologické aktivity a zkoumání. Naší vizí je její modernizace a doplnění o odpočinkové altánky a polytechnické koutky.

Zařízení má celkem 4 pavilony. Ve třech z nich je umístěno 6 tříd, poslední pavilon je určen pro management školy a jako zázemí provozním pracovníkům. Je zde umístěna i vlastní kuchyně, jejíž moderní vybavení a kvalitní strava jsou velkou devizou mateřské školy.

Ke školce patří také odloučené pracoviště Svitavy, Úvoz 1, kde se nachází jedna třída.

Mateřská škola se pyšní bohatou historií. V současnosti je to moderní škola, která usnadňuje dětem první krůčky do světa formálního vzdělávání. 


Zkušení pedagogové

Náš tým tvoří kvalifikovaní pedagogičtí pracovníci, kteří se neustále vzdělávají. Učitelky jsou kreativní a jsou schopné vymýšlet různé aktivity a hry, které pomohou dětem rozvíjet se a učit se novým věcem. Pedagogové jsou nakloněni novým metodám a technologiím. Využívají nové přístupy ke zlepšení vzdělávacích procesů ve škole. Přizpůsobují se novým výzvám a změnám, reagují na aktuální potřeby dětí a rodičů.

Tento tým kvalifikovaných profesionálů poskytuje dětem nejen pečlivou péči a podporu pro jejich celkový rozvoj, ale také kvalitní předškolní vzdělání podle inovovaného školního vzdělávacího programu.

Co dětem nabízíme

Naší vizí je moderní a vstřícná mateřská škola, která se vyznačuje několika charakteristikami:

Zaměření na celkový rozvoj dítěte: snažíme se podporovat celkový rozvoj dítěte, což zahrnuje jeho fyzický, kognitivní, sociální a emocionální vývoj.

Interaktivní a zapojující vzdělávání: klademe důraz na interaktivní a zapojující vzdělávání, které podporuje aktivní učení a kreativitu dětí. Používáme různé moderní metody, jako jsou projektové dny, experimentování, učení s badatelskými prvky a různé projekty.

Individualizovaný přístup: naší prioritou je individualizace vzdělávání, umíme se přizpůsobit vzdělávacím potřebám každého dítěte a nabídnout jim vhodné aktivity.

Inovativní technologie: zavádíme inovativní technologie pro podporu vzdělávání a komunikaci se rodiči. K podpoře dětí a pedagogické diagnostice používáme online nástroje a aplikace pro sledování pokroku dítěte. S rodiči komunikujeme pomocí elektronických médií.

Digitální technologie: využíváme technologie, jako jsou robotické hračky, mikroskopy nebo interaktivní tabule s certifikovanými programy k výuce a rozvoji dětských dovedností.

Ekologická výchova: podporujeme ekologickou výchovu, aby děti rozvíjely vztah k přírodě a učily se chránit životní prostředí. To zahrnuje projekt o přírodě v nejbližším okolí dítěte, o udržitelnosti a ekologických zásadách.

Rozvoj sociálních dovedností: klademe důraz na rozvoj sociálních dovedností, jako jsou spolupráce, komunikace a empatie. Děti se učí spolupracovat a komunikovat s ostatními dětmi a dospělými.

Zdraví a pohyb: podporujeme zdravý životní styl a pohyb. Děti mají vyváženou, domácí stravu z naší vlastní kuchyně. Podporujeme pohybové aktivity venku, v tělocvičně i ve třídách. Starším dětem nabízíme lyžařský a plavecký kurz.

Rodičovská participace: snažíme se s rodiči spolupracovat na vzdělávání dětí. Rodiče jsou pravidelně informováni o dění v mateřské škole a jsou povzbuzováni k účasti na různých aktivitách a spolupráci se školkou.

Ozdravný program

Mateřská škola poskytuje pro zdravotně oslabené děti dlouhodobý projekt 

Ozdravný program.

O kvalitě tohoto projektu svědčí fakt, že je úspěšně realizován již více než 20 let. Za tu dobu pomohl utužit zdraví již stovkám dětí. Velice kladně je hodnocen jak laickou veřejností, rodiči a institucemi, ale i odborníky a lékaři. 

Základnou ozdravného programu se stala obě oddělení pavilonu A. Při umístění jsou zohledňovány především malí astmatici a alergici, děti s respiračními problémy a s poruchami imunity Své místo zde mají i děti s různými zdravotními omezeními jako jsou diety, ortopedické nebo neurologické problémy. Vedle běžného vzdělávacího programu je dětem poskytována i nadstandardní zdravotní péče.

Nabídka kroužků

Pěvecký sbor Svitaváček

Pěvecký sbor má dlouhou tradici.  Děti se připravují ve dvou skupinách - přípravce a pokročilých.

Cílem pěveckého sboru je:

  • vypěstovat u dětí lásku k hudbě
  • seznámit je s výrazovými prostředky
  • upevnit pěvecké dovednosti, rytmické cítění a hudebně-pohybové dovednosti
  • celková kultivace osobnosti dítěte

Pěvecký sbor se stal uznávanou součástí mnoha akcí pořádaných samotnou školou nebo Městským úřadem. Zpíváme na benefičních koncertyech– pro mentálně postižené děti, kojenecký ústav, Červený kostel, pro porodnici. Radost z dětských písniček mají i senioři a klienti Salvie. Ocenění na FAPS je zárukou kvality sboru i jeho vedení.

Máme velikou radost, když se setkáváme s našimi bývalými členy ve sborech základních, středních nebo uměleckých škol.

Výuka anglického jazyka s firmou HELLO GOODBYE

V mateřské škole probíhá již několik let výuka angličtiny podle zájmu rodičů již od čtyř let věku dítěte. Výuku vede zkušená lektorka Klára van Sas. Děti se učí první slůvka hravou, nenásilnou formou, kdy je na prvním místě zábava, pohyb a přirozené učení.

Výuka probíhá v odpoledních hodinách ve dvou skupinách. Snahou je, aby děti nevnímaly fakt, že se něco učí. Náplní je zpěv, hry, soutěže, tanečky a tvoření. Aktivity se neustále mění. V prvním pololetí si děti na nový jazyk zvykají a učí se porozumět, v druhé polovině roku se již učí nová slova a výrazy. Firma pořádá i prázdninové tábory s angličtinou pro předškolní děti.


Vzdělávání v mateřské škole - Hrajeme si, tvoříme a zkoumáme

Hlavním záměrem vzdělávání v mateřské škole je dovést dítě na konci předškolního období k tomu, aby v rozsahu svých osobních možností a předpokladů získalo věku přiměřenou fyzickou, psychickou a sociální samostatnost a dosáhlo, co nejvyššího stupně kompetencí, které bude schopné uplatňovat v budoucím životě. 

Výuka v mateřské škole je prováděna hravou formou – jako nabídka činností a příležitostí. Podporujeme to, aby se děti naučily vzdělávání spojovat s radostí a zábavou. Důležité jsou také kooperativní a sociální dovednosti našich nejmenších.

Vzdělávací obsah v mateřské škole tvoří nejrůznější aktivity, které jsou pro děti pečlivě připravené. Jsou plánovány tak, aby děti měly možnost rozšířit své dovednosti a schopnosti v různých oblastech.

Děti milují různé výtvarné činnosti, které rozvíjejí jejich jemnou motoriku a kreativitu.

V mateřské škole je dostatek prostoru i pro pohybové činnosti a hry, které pomáhají podporovat motoriku, koordinaci a aktivní životní styl.

Nedílnou součástí vzdělávání je i podpora čtenářské a matematické gramotnosti. V oddělení starších dětí se často setkáváme s prvky badatelské výuky, která zahrnuje experimentování, zkoumání a využití digitálních technologií.